пʼятниця, 15 березня 2019 р.

Емоційний інтелект



Успішні взаємини базуються на розвиненому емоційному інтелекті, тому давайте глибше занурюватися у його суть.

Розгорнуте визначення емоційного інтелекту запропонували Пітер Саловей та Джон Маєр, поділивши здібності, які лежать в його основі, на 5 категорій:
1️⃣ Усвідомлення власних емоцій (самосвідомість) - уміння розпізнати свої почуття та коли вони виникають.
2️⃣ Управління емоціями - уміння керувати почуттями та слідкувати, щоб вони відповідали ситуації. Наприклад, уміння заспокоювати себе, позбуватися надмірної тривоги чи дратівливості, відтерміновувати задоволення.
3️⃣ Самомотивація - уміння спрямувати себе до діяльності, а відтак - збільшити продуктивність. Наприклад, змусити себе увійти у стан "потоку натхнення".
4️⃣ Розпізнання та усвідомлення чужих емоцій (емпатія) - найважливіша в колекції "навичок роботи з людьми".
5️⃣ Уміння будувати стосунки - вміла взаємодія з іншими людьми, яку можна назвати соціальною компетенцією.

Як запевняє знавець емоційного інтелекту Деніел Ґоулман, наш мозок на диво пластичний та постійно вчиться. Тому прогалини в емоційних навичках можна виправити, доклавши зусиль.

Немає коментарів:

Дописати коментар